Základním dokumentem, kterým se činnost AKA řídí jsou stanovy STANOVY AKA 2024.
Volby do orgánů AKA se řídí Volebním řádem VJŘ AKA
Prezidium | ||
Petra Jankovičová | prezidentka | AKA |
Ondřej Novák | nevolený zástupce člena se zvláštním statusem | ASMEA |
Pavel Brabec | nevolený zástupce člena se zvláštním statusem | AČRA MK |
Roman Heřman | sekce Českých nezávislých agentur | REMMARK |
Ondřej Gottwald | sekce Aktivačních agentur | Garp Integrated |
Adéla Krausová | sekce Digitálních agentur | WMC/Grey |
Adéla Marešová | TRIAD Advertising | |
Tomáš Jindříšek | Digital First Marketing Group | |
Jaroslav Malina | Publicis Groupe | |
Robert Haas | SYMBIO Digital | |
Jan Binar | McCANN | |
Tomáš Varga | Publicis Groupe | |
Pavel Kozler | KNOWINSTORE | |
Rostislav Starý | Konektor | |
Roman Šťastný | AETNA | |
Kateřina Hrubešová | výkonná ředitelka | AKA |
Aparát AKA a ARA´s | ||
---|---|---|
Ondřej Novák | projekt manažer Effie, jednatel | |
Kateřina Hrubešová | výkonná ředitelka, jednatelka | |
Kristina Vacková | projekt manažer AKA | |
Dozorčí komise AKA | ||
Ing. Katarína Kubišová | TRIAD Advertising | |
Ing. Josef Janoušek | WMC Grey | |
Ing. Martin Katkovčin | World of Online | |
Smírčí a arbitrážní komise | ||
Tomáš Varga | Publicis Groupe | |
Martin Vyhnánek | 1 YEAR&MORE Promotion | |
Rostislav Starý | Konektor Digital | |
Miroslav Král | Market-up | |
Jan Binar | McCANN Prague |
AKA zřizuje pro specializované agentury sekce s autonomní činností. Každá sekce volí svého předsedu, který je automaticky členem prezidia AKA.
Sekce Aktivačních agentur AKA
Sekce aktivačního marketingu vznikla v roce 2004 (jako Sekce Sales promotion). Dnes sdružuje agentury nabízející širokou nabídku v oblasti aktivačního marketingu. Členové přijali oborový etický kodex sekce, který kopíruje evropský kodex Promotional Marketing Council (od roku 2008 již IMCC) při EACA a každý nový člen sekce je jím automaticky zavázán. Kodex se zabývá praxí podlinkových agentur i z pohledu ochrany spotřebitelů či úpravy některých neseriózních praktik.
Sekce Aktivační agentury AKA je členem IMCC EACA (Integrated Marketing Communications Council, European Association of Communications Agencies), která zastřešuje evropské národní podlinkové asociace, a členem POPAI (Point of Purchase Advertising International), která zastřešuje odborníky a zájemce o reklamu v místě prodeje (Popai).
Předsedou sekce je Ondřej Gottwald (Garp Integrated).
Sekce Digitálních agentur AKA
Sekce marketingově orientovaných digitálních agentur vytvářejících ucelené digitální kampaně a poskytujících digitální integrovaná řešení.
V roce 2015 odstartovaly Digitální agentury, sekce při AKA ve spolupráci s agenturou Dobrý web, projekt DigiAka – Akademie digitálního marketingu. Jde o vzdělávací projekt, během něhož získají studenti komplexní know-how z oblasti digitálního marketingu. Akademie je určena pro zájemce, kteří se chtějí uplatnit především na pozicích digitální account manager a digitální marketér.
Sekce organizuje projekt nAKAfe, Férový influencer.
Předsedkyní sekce je Adéla Krausová (WMC/Grey).
Sekce Českých nezávislých agentur
Sekce sdružuje agentury, které nejsou vlastněny mezinárodními komunikačními holdingy a jsou řízeny z České republiky. Řeší oblast veřejných zakázek, certifikace členů a komunikaci se státní správou.