Proč jsou dezinformace a manipulační kampaně úspěšné? K faktorům jejich úspěšnosti patří nové nastavení algoritmů informačního prostoru, stimulace poptávky po “alternativních informacích” i samofinancování dezinformačních webů. O jednotlivých aspektech marketingu dezinformací, který definuje současné informační prostředí s Alexandrou Alvarovou, autorkou knih o informační válce a propagandě.
- Kdo jsou aktéři informační války?
- Proměna reklamního trhu znamenala i proměnu kognitivního prostoru. Jak se to stalo?
- Základní nastavení šíření informací v informačním prostoru
- Online platformy a jejich dominance vs. vytlačování klasických médií z trhu – politický nebo byznysový problém?
- Dezinformační amplifikace jako kombinace klasických marketingových nástrojů: Nástroj lze naplnit čímkoliv. Informace mohou mást populaci, ničit brandy nebo influencery, poškozovat akciovou hodnotu. Příklady z praxe.
- Základní motivy hráčů v dezinformační hře
- Co můžeme dělat?
Alexandra Alvarová je specialistkou na politický marketing, propagandu a informační konflikty. Je autorkou dvou knih na toto téma: Průmysl lži (2017) a Krmit démony (2020). Publikovala o tématu velkou řadu článků v češtině i angličtině. Přednáší o tématu online i offline. Společně s českým specialistou na algoritmy sociálních sítí Josefem Holým vytváří úspěšný český podcast Kanárci v síti. Žije a píše v kanadském Vancouveru.
Vzhledem k časovému posunu tentokrát netradičně v 16,30 hod, úterý 9. března
Cena AKA za 700 Kč. Přihlašujte se zde