7. 11. 2024
EFFIE 2024
Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), dnes na konferenci Forum Media slavnostně odtajnila svůj shortlists pro ročník 2024. Největší zastoupení na něm mají agentury McCann, Publicis a PHD Czech. Nejčastěji zastoupenými klienty v rámci shortlistu jsou Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal Česká republika a Vodafone Czech Republic.
Do 27. ročníku soutěže reklamní a marketingové efektivity, Effie Czech Republic, bylo přihlášeno 100 prací. Nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur a výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR), vybrala shortlist a ocenila „medailemi“ úspěšné práce na společném zasedání 15. října.
Petra Jankovičová, prezidentka AKA, která také společně s Ondřejem Novákem moderovala zasedání poroty, nejen k shortlistu, ale i k letošnímu hodnocení zdůrazňuje: „Už samotné umístění na shortlistu Effie představuje významné ocenění. Všechna hodnocení, bodování a postupy poroty se zaznamenávají do časových řad, a díky dlouhodobé práci s daty a neustálému vylepšování soutěže tak eliminujeme zkreslení a osobní preference. Diskuse je rok od roku efektivnější, což nám dovoluje mít přísnější porotu a zároveň kvalitnější přihlášky. A to je pro trh dobrá zpráva. S výzkumnými partnery vyhodnocujeme jak proces hodnocení, tak přihlášky samotné. Tento rok představujeme na Forum Media exklusivní analýzu přihlášek effie, a to i v evropském kontextu od Kantar. Především bych však ráda poděkovala více než 40 porotkyním a porotcům z řad významných zadavatelů, výzkumných, kreativních i mediálních agentur.
Z počtu prací v jednotlivých kategoriích vidíme, že některé oblasti byly silnější než jiné, což je signálem nejen pro další rozvoj soutěže v příštích letech, ale také pro zadavatele a agentury působící v těchto segmentech. Vysoký počet kvalitních přihlášek jsme již tradičně zaznamenali v kategorii Digitální marketing a také v kategorii Nápoje, kde je patrné, že v tomto segmentu je dobrým zvykem pravidelně měřit a vyhodnocovat dopady komunikace na značku, její vnímání, a především na prodeje. Zároveň vidíme, že počet kvalitních přihlášek stoupá v kategoriích, jako jsou PR, či aktivační kampaně. Tento trend nám vysílá signál, že má jak Effie, tak trh obecně stále prostor ke zlepšení v dlouhodobém pohledu, což může přinést stabilnější růst a odolnější značky.“
Ondřej Novák, ředitel ASMEA a projektový manažer Effie Czech Republic, k tomu uvádí: „Význam Effie jako poctivého, ale přísného zrcadla českého marketingu stále stoupá. Úroveň přihlášek v soutěži roste, nikoli však lineárně, ale tak říkajíc do nebes. A právě hloubková analýza přihlášek nám dává možnost definovat jejich silné i slabší stránky nejen coby způsob zpětné vazby pro přihlašovatele, ale také jako důležité informace pro trh obecně. Effie totiž již dávno není „jen“ soutěž, ale stala se platformou pro rozvoj efektivity marketingové komunikace jako takové“.
Garantem kategorie PR je APRA. Garantem výzkumné části je sdružení výzkumných agentur SIMAR. Partnery effe jsou Google, FTV Prima, IPSOS, Ressolution, Kantar, Wesfield Rise a Active Radio.
Slavnostní předávání cen Effie se uskuteční 14. listopadu v Kině Lucerna pod taktovkou moderátorské dvojice Renata Rosendorfská a Jan Suda.
Tiskovou zprávu si můžete stáhnout zde: 2024_11_07_TZ_Effie_zverejnila_shortlist