Prestižní ceny Effie jsou předány. Nejvíce ocenění si odnesly kampaně Plzeňského Prazdroje

14. 11. 2024

EFFIE 2024

Snímek obrazovky 2024-11-14 v 21.52.20
Letošní ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Vyhlášení výsledků proběhlo ve čtvrtek 14. listopadu na slavnostním galavečeru, který se tradičně konal v prostorách Kina Lucerna. Ze 100 přihlášených projektů, což je druhé nejvyšší číslo v historii soutěže, bylo během večera vyhlášeno celkem 45 výherců ve 12 soutěžních kategoriích.

Nejvýznamnější tuzemská marketingová soutěž Effie Awards Czech Republic zná vítěze 27. ročníku. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhlo včera, ve čtvrtek 14. listopadu na tradičním galavečeru v prostorách Kina Lucerna.

Celkem zde bylo vyhlášeno 45 výherců ve 12 soutěžních kategoriích, a to z celkového počtu 100 přihlášených projektů, což je druhé nejvyšší číslo v historii soutěže. Celkem bylo uděleno 6 zlatých, 18 stříbrných a 21 bronzových cen Effie ve 12 kategoriích.

Effie Awards Czech Republic oceňují nejefektivnější komunikační kampaně, která vybírá čtyřicetičlenná porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur a výzkumných agentur. Z již zmíněných 100 přihlášek se na shortlist dostalo 57, tedy více než polovina.

Efektivita je měřítkem úspěchu marketingové komunikace. Letošní výsledky jsou toho důkazem. „Effie je důkazem toho, jak významná je dlouhodobá spolupráce a sdílení know-how napříč celým odvětvím. Tento projekt stojí na pevné spolupráci s výzkumnými agenturami, sdružených v SIMAR, a na konstruktivních diskuzích uvnitř poroty, kde se setkávají klienti, kreativci, médiální agentury a výzkumníci spolu s nezávislými odborníky z trhu. Dlouhodobé partnerství se ostatně odráží i v přihlašovaných projektech – průměrná délka spolupráce mezi agenturou a klientem je zde 6,5 roku, což vypovídá o důvěře a sdíleném směřování. Většina oceněných kampaní se vyznačuje nejen dlouhodobou kooperací, ale i konzistentním sledováním a vyhodnocováním vlivu marketingové komunikace na byznys,“ upozorňuje Petra Jankovičová, prezidentka Asociace komunikačních agentur (AKA) a CEO agentury Triad Prague a dodala: Díky metaanalýze od výzkumné agentury KANTAR, která testovala přihlášené práce pomocí LINK AI, máme také data, která potvrzují, že kampaně oceněné porotou Effie prokazatelně fungují pro značky lépe než ty, které ocenění nezískaly. Effie tak ukazuje, že dobrá komunikace má jasný dopad na výsledky a dlouhodobý růst značek.“

Vítězné české kampaně jsou na vysoké úrovni, a to i ve srovnání s kampaněmi oceněnými v Effie Europe. Zejména v oblasti krátkodobého efektu se české vítězné práce drží nad evropským průměrem, což je skvělá vizitka nejen pro českou Effie, ale hlavně pro celý trh,“ doplnila Věra Šídlová, globální ředitelka pro kreativní myšlení společnosti Kantar.

Z celkového počtu 45 výherců si nejvíce cen celkově odnesla agentura McCann Prague a nejvíce oceněných prací má pak na kontě Plzeňský Prazdroj, jenž získal dohromady 8 ocenění.

O dalších udělených cenách a kompletní výsledky Effie 2024 naleznete rovněž na webu www.effie.cz a tady.

Tiskovou zprávu v plném znění si můžete stáhnout zde: 2024_1411_TZ EFFIE AWARDS 2024.