Soutěž Effie každoročně pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA) a letošní ročník nabídl mnohé novinky, především novou cenu, Prima Video Awards. Kategorie Digitální marketing a cena za nejefektivnější využití YouTube, jejímž hlavním partnerem je český Google, se letos uděluje již podruhé. Letošní ročník se také v zesílené formě zaměřil na digitální komunikaci v mnoha formách.
Ceny Effie se v České republice rozdělují již od roku 1997. Za dobu své dlouholeté historie prošly touto „reklamní olympiádou“ tisícovky prací, které zejména v posledních ročnících reflektují skutečnost, že internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace.
Jak uvedl Ondřej Novák, ředitel ASMEA, „kvantita šla v tomto ročníku ruku v ruce s kvalitou. Především pokud jde o počet přihlášek, ale také s profesionální a věcnou prací poroty, jejímž výsledkem je shortlist. Jinými slovy: Porota měla z čeho vybírat a udělala to maximálně zodpovědně.“
Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka AKA, dodala: „Tolik specialistů na komunikaci z řad klientů a agentur na jednom místě generuje plno nápadů, názorů, je to doslova tavící kotel a velmi dobrý základ pro další možnosti a směřování Effie v příštích letech. Už dnes máme v hlavě nápady a myšlenky, které posunou Effie ještě výš.“
Galerii ze čtvrtečního II. kola hlasování poroty můžete zhlédnout zde:
Po dnešním zveřejnění shortlistu, o němž vás budeme informovat také v tiskové zprávě zde na webu, se již můžeme těšit na tradiční galavečer, který se letos uskuteční 14. listopadu v Kině Lucerna, tradičně moderován Markem Hlavicou.
Shortlist ke stažení najdete zde.