PodAKAst č. 15: Kateřina Hrubešová s Josefem Šlerkou na téma Jak se žije agenturám s AI aneb …

20. 2. 2025

Novinka

15_Josef Slerka
Máme zde "jubilejní" 15. podAKAst Asociace komunikačních agentur, v němž si Káča Hrubešová povídá s Josefem Šlerkou, novinářem, akademikem, programátorem a sociologem. O čem? O tom, co znamená AI pro nás jako pro společnost a pro reklamní průmysl. Podcast je o to zajímavější, že Josef Šlerka není tak úplně z reklamního průmyslu... A možná právě proto má neotřelý a tak trochu jiný pohled na věc...
Tématem tak trochu „jubilejního“, protože 15. podAKAstu je sice trošku omleté téma, ale téma, které nás všechno enormně zajímá. Nástroje AI, které už dnes používají v komunikačním průmyslu de facto všichni.

Alespoň podle našeho dotazování v reklamním průmyslu se už 95 % agentur adaptovalo a používají nástroje AI ke své práci. Na výsledky tj. úspory a vyšší míru efektivity práce ještě čekáme, nicméně změny, které způsobuje AI, jsou jasně viditelné.

O tom, co znamená AI pro nás jako pro společnost a pro reklamní průmysl, si Káča povídá s člověkem, který sice tak úplně není z reklamního průmyslu… A možná právě proto bude mít neotřelý a tak trochu jiný pohled na věc.

Je jím novinář, akademik, datový analytik, sémiotik, programátor a sociolog Josef Šlerka, pedagog Studia nových médií na FF UK.

Umělá inteligence sem vlétla jako bomba před dvěma lety. Neohlížela se na stávající, trochu zatuchlý svět, ani na práci lidí. A začala rovnou úřadovat. Učíme se s ní pracovat, někdy nám to jde hůř, někdy líp, ale vlastně jsem všichni na začátku.

Poslechněte si podcast o několika pohledech na AI. A to jak pohledu reklamní agentury, klienta, ale i člověka, běžného uživatele.

Co se v podAKAstu mimo jiné dozvíte?

  • Jak s médií zamávala AI , co způsobila a respektive ještě způsobí
  • Proč vznikla inflace obsahu a jak média poznamená
  • Proč domácí mediální scéna soutěží s úplně jinými vahami a
    co z toho vzejde
  • Co čeká média s nástroji AI a co to znamená pro čtenáře
  • Co to je nadprodukce obsahu a kolik médií ji umí využít
  • Co bude byznys model médií a jak bude vypadat mediální scéna za pár let
  • Které nástroje komunikační agentuře pomohou, na které má raději zapomenout
  • Kdo bude editorem děl produkovaných AI a kdo bude prodávat vlastní přidanou hodnotu
  • A co to bude znamenat „made by human“ a „checked by human“?
  • Jak bude vypadat Crema della Cream komunikace a kdo ji zaplatí?

Zbavte se mýtů, že AI je levná a ušetří spoustu peněz klientům!
Poslechněte si realitu. Poslechněte si rozhovor dvou mediálních a reklamních ještěrů, co pamatují doby dávno před, a přesto, nebo právě proto, se dovedou podívat do skleněné koule.

Tenhle podcast rozhodně stojí za to!

A kde si ho můžete poslechnout?

Samozřejmě na našem kanále Spotify!

Sledujte nás na Spotify, kde si Kateřina Hrubešová povídá se zajímavými lidmi z oboru komunikace na témata, která hýbou světem.