11. 11. 2024
EFFIE 2024
Art Directors Club (ADC) letos ocenil nejkreativnější kampaně v rámci soutěže Effie Czech Republic speciální cenou za kreativitu. Ocenění je výsledkem spolupráce Asociace komunikačních agentur (AKA) a ADC.
Porota složená z předních odborníků na kreativní komunikaci vyzdvihla kampaně, které přinesly nejen výborné obchodní výsledky, ale také originální kreativní řešení. Speciální ocenění za kreativitu si odnesla agentura Kreativ Gang za kampaň Epická LEGO výhra, která dokázala oslovit nejen děti, ale i jejich rodiče a spojit ikonickou značku LEGO s fascinujícím světem vesmíru.
Cenu odevzdal předseda ADC Miky Karas v rámci Effie stage na konferenci Forum Media 2024.
Vítězná kampaň Epická LEGO výhra od agentury Kreativ Gang staví na silné myšlence propojení značky LEGO s vesmírem. Kampani se podařilo vyvolat WOW efekt a emocionálně zasáhnout cílovou skupinu, jíž jsou děti ve věku 6 až 10 let a jejich rodiče. I bez masivní mediální podpory si kampaň vybudovala virální potenciál díky jedinečné hlavní výhře — 1000 minifigurkám, které se skutečně dotkly vesmíru. Jedná se tak o sběratelskou edici, která má symbolickou hodnotu a připomíná malým vítězům i skutečný příběh. Kreativní strategie s důrazem na silný insight a atraktivní ztvárnění vzbudila zájem zákazníků a získala si pozornost veřejnosti i médií.
Porotce Marek Uličný, Associate Creative Director agentury oh my DOT, uvedl: „Kreativní příležitosti jsou všude kolem nás, stačí je objevit s trochou fantazie. Epická LEGO výzva je důkazem, že jednoduchý nápad může přinést ohromný úspěch. Myšlenka ‚vystřelíme LEGO raketu s posádkou do vesmíru‘ skvěle rezonovala s cílovou skupinou a přinesla silný PR efekt.“
Petra Jankovičová, prezidentka AKA, která diskuzi moderovala, stejně jako zasedání “velké” poroty Effie, k tomuto shortlistu uvádí: “Na shortlist speciální kategorie se dostalo 5 prací z celkového počtu, které už hlavní porota Effie zařadila do svého shortlistu. To znamená, že tyto práce již prošly velmi přísným výběrem ve třech kolech – předkolem, kde výsledky a data ověřovali zástupci výzkumných agentur, online kolem, kde práce získávaly body od porotců na základě přísných kritérií, a nakonec druhým kolem, kde 40 porotkyň a porotců z řad klientů, komunikačních, mediálních a výzkumných agentur tento výběr ještě důkladně korigovalo.”
V kategorii Best of Creativity porota složená z řad předních českých kreativců vybírala přihlášky, které přinášejí výsledky, a zároveň jsou postavené na originálním kreativním nápadu. „Každá ze shortlistovaných kampaní byla výjimečná svým přístupem a důrazem na inovativní nápad. Speciální cena za kreativitu je uznáním pro značky a agentury, které se nebojí jít dál a přinést zákazníkům nejen produkt, ale i hodnotný zážitek a inspiraci,“ uvedla Jankovičová.
O dalších oceněných kampaních si přečtěte více v tiskové zprávě ZDE: 2024_1111_TZ_AKA_ADC CLUB Effie 2024 Cena za kreativitu