22. 1. 2024
Tisková zpráva
Měření se zaměří na výkon komunikačního průmyslu, podíl HDP a trendy českého trhu a poběží od února 2024 do května 2025. Za projektem stojí spolu s AKA i Asociace public relations (APRA) a projekt je financován grantem od Ministerstva kultury České republiky,.
Asociace bude nejprve kontrolovat data z registru ekonomického systému a následně nejen mezi členy zjišťovat, kde například leží její konkurence, jaké kompetence hledá u svých budoucích zaměstnanců nebo jak se firmy adaptují na nové technologie. Program je součástí Národního mapování ekonomického a sociálního přínosu kulturních a kreativních odvětví, který pokrývá celkem deset oblastí a je financován z Národního plánu obnovy – iniciativy Rozvoj regionálního kulturního a kreativního sektoru Evropské unie.
V druhé fázi pak obě profesní organizace osloví subjekty z každé z jednotlivých oblastí reklamy (reklamní, kreativní agentury, mediální, digitální, aktivační) i PR, z Prahy i ostatních měst. AKA se ujala sekce Reklama, ale Ministerstvo kultury takto zmapuje i herní vývojáře, designéry, architekty nebo celý audiovizuální sektor.
Co k novému projektu řekli zástupci profesních organizací i koordinátorka projektu, si přečtěte v tiskové zprávě zde.