24. 3. 2025
Novinka
Ve středu 23. dubna proběhne v agentuře VCCP další workshop AKA, kde se dozvíte o tom, co nás všechny velmi pálí. O marketingovém výzkumu, resp. o tom, jak získávat a kde najít ta správná data.
Lidi v reklamní agentuře musejí mít základní znalosti o marketingovém výzkumu, aby byli schopni spolupracovat s klientem, byli mu rovnocenným partnerem, nebo aby mu alespoň dovedli poskytnout data. Relevantní data, která klient potřebuje pro plánování, optimalizaci a vyhodnocení komunikačních kampaní.
Často se stává, že accounti, klíčoví lidé v agentuře, nevědí, jaká data mají k dispozici in-house, jaká data jsou veřejně dostupná a jaká má sám klient. Mnohdy bývá problém mezi židlí a klávesnicí, protože ne každý account dovede získat takovou důvěru, aby dostal přístup ke klientským datům. Tento workshop vás provede základními výzkumnými metodami, které potřebujete před, během a po skončení kampaní. Řekne vám, co máte hledat u klienta a jak.
Ušetříte si hodně práce a ještě si zvýšíte kredit.
Workshop jsme nazvali Kde hledat a jak najít správná data pro komunikaci?, pracovním názvem jsme mu říkali „Co musíte vědět o marketingovém výzkumu, abyste u klienta nebyli za blbce“
Některá témata workshopu:
❓Výzkum v komunikacích aneb jak hledat data u klienta.
❓Jaká data potřebuji pro testování, ověření návrhu kampaně, jaká během realizace a po skončení kampaně?
❓Co musíte vědět o výzkumu v komunikaci, než přijdete ke klientovi?
❓Jak se stát rovnocenným partnerem zadavatelům ve výzkumu?
❓Jaká data potřebujete k úspěšné práci s klientem? A co pro to musíte udělat?
❓Jak získat data od klienta? A kde taková data jsou? A jak se k nim dostanu?
Komu je WS určen:
✅ Lidem z reklamních agentur, kteří řeší efektivitu reklamní komunikace
✅ Všem, kteří se starají o klienty, a vědí, že potřebují jejich data, ale neumějí se k nim dostat
✅ Lidem z marketingu a médií, kteří data mají, ale sedí si na nich a nepoužívají je.
✅ Nově nastoupivším, pracujícím juniorům, kteří potřebují mít přehled a informace.
Odpovíme si na otázky:
Jaký přístup je nejúčinnější s ohledem na naše cíle?
Je koncept jasný a pochopitelný?
Vzbudila naše komunikace pozornost?
Jak můžeme komunikaci vylepšit?
Naši spíkři a o čem budou jejich příspěvky:
Hana Huntová, specialistka na marketing a průzkum trhu, zabývá se školením, tvorbou seminářů a koučováním, propagací marketingu založeného na faktech a věcného marketingu. Zkušená marketingová a mediální podnikatelka z různých perspektiv, napříč trhy a s týmy s více odborníky.
Hana Huntová nás provede úvodem a nasměruje na správné otázky. Nejen představí téma, ale také Vám dá mapu – strukturovaný rámec, podle kterého se můžete řídit. Jak říká Alfred Korzybski: Mapa není území, které znázorňuje. Pokud je ale správně vytvořená, odráží jeho strukturu, a právě proto je užitečná. Stejně to platí i pro data. Popisují realitu, ale samy o sobě nejsou skutečností – jsou její mapou. A stejně je to i s výzkumem.
Data jako mapa – Výzkum a data nejsou realita, ale její strukturovaný odraz, který pomáhá lépe se orientovat a rozhodovat.
Práce s daty v marketingu – Profesionálové využívají různá data, ale firmy je často nesdílejí s agenturami. Klíčem je umět s nimi pracovat a ukázat jejich hodnotu.
Sdílení dat a spolupráce – Na workshopu se zaměříme na to, jak získat data od klientů, efektivně je využít a stát se jejich strategickým partnerem.
Hana Kloučková, majitelka společnosti Confess, v níž řídí výzkum na poli neuroscience a biometrického měření produktů a reklam. V minulosti pracovala v marketingu Procter & Gamble, kde vedla značky, jako jsou Jar, Azurit nebo Febreze v regionech Střední Evropy, Jihovýchodní Asie, Austrálie a Indie.
Hana se představí s příspěvkem Co musím vědět, než spustím přípravu komunikace
Blok dokreslí několik případových studií.
Věra Šídlová, Global Creative Thought Leadership Director, Kantar, kde se zaměřuje na to, jak kreativita může posouvat značky kupředu. Ráda se kouká na to, co se lze naučit od nejefektivnější kreativy a jak to vnést do každodenní marketingové praxe. Má bohaté zkušenosti z Effie porot po celé Evropě, kde často zazáří právě ty agenturní týmy, které umí dobře spolupracovat s klienty v oblasti výzkumu a dat.
Pomoc! Můj klient chce testovat
Tipy na to, jak vytěžit maximum z výzkumu skriptů, storyboardů, animatiků, prostě předtím, než se pustíte do samotné produkce. KOukneme se na to, jak spolupracovat s klienty, aby z výzkumu nebyl zabiják nápadů, ale důležitý pomocník.
Klára Hoffmann, Client Service Director, ResSOLUTION Group, se ve výzkumu pohybuje bezmála 15 let. Specializuje se na měření značky a vlivu komunikace na klíčové parametry.
Jaký dopad měla kampaň na značku?
🔑 Proč je měření efektivity kampaně klíčové a jak na to.
👀 Které metriky Vám nejlépe ukážou co a jak se změnilo.
🤨 -> 😍 Kde hledat slabá místa v zákaznické cestě.
📅 Jak často sledovat vývoj a na co si dát pozor.
👉 MÍSTO, ČAS a všechno, co potřebujete vědět (a bojíte se zeptat)
Hana Huntová má bohaté zkušenosti s marketingovým výzkumem a strategickou komunikací. Pracovala na straně reklamní agentury, klienta i výzkumné agentury a díky této zkušenosti dokáže propojit potřeby značek, kreativních týmů i výzkumníků a pomáhá nacházet praktická řešení, která vedou k lepším kampaním a byznysovým rozhodnutím. V současnosti působí ve výzkumu a jako konzultantka. Kromě jiného metodicky podporuje rámec hodnocení předkola Effie pro Asociaci komunikačních agentur.
Hana Kloučková, majitelka společnosti Confess, v níž řídí výzkum na poli neuroscience a biometrického měření produktů a reklam. V minulosti pracovala v marketingu Procter & Gamble, kde vedla značky, jako jsou Jar, Azurit nebo Febreze v regionech Střední Evropy, Jihovýchodní Asie, Austrálie a Indie.
Věra Šídlová pracuje v globálním týmu Kantaru, kde se zaměřuje na to, jak kreativita může posouvat značky kupředu. Ráda se kouká na to, co se lze naučit od nejefektivnější kreativy a jak to vnést do každodenní marketingové praxe. Má bohaté zkušenosti z Effie porot po celé Evropě, kde často zazáří právě ty agenturní týmy, které umí dobře spolupracovat s klienty v oblasti výzkumu a dat.
Klára Hoffmann se ve výzkumu pohybuje bezmála 15 let. Specializuje se na měření značky a vlivu komunikace na klíčové parametry.