Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci 8.10.2024

18. 9. 2024

Novinka

funny-cheerful-pair-students-with-dark-hair-sitting-cafe-talking-about-today-s-lecture-waiting-food-they-ordered
Zveme Vás na říjnový workshop na žhavé téma, které však není možné dál přehlížet. Přijďte, spíkři budou tentokrát opět lahůdka! Tématem workshopu, který proběhne v agentuře McCann, je Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci.

Říjnový workshop Asociace komunikačních agentur se věnuje tématu Green washing v komunikačním průmysluNazvali jsme jej Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci

Setkáme se 8. října 2024 v zasedačce agentury McCann Prague.

Téma a cíl workshopu / Spíkři:

Ve třech tematických blocích vás seznámíme s problematikou greenwashingu v našem průmyslu. Budeme se věnovat těmto tématům a oblastem:

  1. Právní blok – Legislativní boj s „greenwashing“ / prezentuje Petra Maryšková, advokátka z KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.
    • Jak se na pojem „greenwashing“ dívá advokát
    • Co je dovoleno a co je již zakázáno z pohledu práva
    • Jaké regulace můžeme očekávat
    • Dopad těchto regulací nejen na praxi, a to nejen na reklamu, ale i na další sektory
    • Příklady reklamy jak to dělat správně, i co je již za hranou
    • Současné, ale i očekávané sankce a jejich vymahatelnost
    • Kdo je zodpovědný (spoluzodpovědný) za porušení pravidel
    • Jak reklamně přemýšlet, chci-li nadále pracovat se „zelenými“ tvrzeními

2. Green washing v eventech / prezentuje Martina Kafková, M-Ocean Agency

    • Co je klíčem k uvědomění si problematiky GW v eventech
    • Jak přistupovat k eventům z hlediska GW, co jsou klíčové podmínky produkce
    • Co už je GW a co ne a jak to poznat?
    • Kdo je v řetězci produkce (klient/agentura/tým/dodavatel) podstatný a co musí splňovat?
    • Největší fuck-upy v eventech popř. doporučení, aby k nim nedošlo

3. Green washing v kreativní agentuře / prezentuje Tereza Košťálková, VML Agency 

V dnešním světě, kdy je tlak spotřebitelů na společenskou odpovědnost větší než kdy dřív, nikdy nebylo těžší navigovat v nebezpečných vodách greenwashingu, proto se podíváme na strategii, jak proplout bez úhony

    • Greenwashing v kontextu kreativní agentury: Co to je, nejčastější chyby a příklady reálných kampaní
    • Jak se vyhnout greenwashingu: Strategie krok za krokem (práce s klientem, kreativní brief, práce s kreativci, exekuce), plus užitečné nástroje a tipy
    • Jak vypadá budoucnost greenwashingu

Komu je WS určen:

Stratégům, idea makerům a kreativcům všech úrovní, kteří vytvářejí jakýkoliv typ obsahu nebo kreativy. Accountům, kteří musejí zprostředkovat specifická omezení týkající se jednotlivých oborů interním týmům. Vedoucím pracovníkům, pro něž je problematická reklama reputačním rizikem a regulace omezením obchodních příležitostí.

Pokud Vás zajímá téma greenwashingu, a že by mělo, nenechte si náš workshop ujít. Přijďte si poslechnout informace, novinky a zkušenosti od skutečných špiček v oboru. Prostor bude i na diskusi a vaše dotazy. Udržitelnost je tématem, které momentálně hýbe světem. Tak si obsaďte jedno z limitovaných míst!

MÍSTO, ČAS a všechno, co potřebujete vědět (a bojíte se zeptat)

  • KDY: 8. ŘÍJEN 2024
  • KDE: Agentura McCann Prague, Riegrovy sady 28, 120 00 Praha 2
  • čas: 9.00 – 12.00
  • sušenky a káva zajištěny

Medailonky našich spíkrů:

Petra je advokátkou v advokátní kanceláři KMVS, advokátní kancelář s.r.o., která se zaměřuje mimo jiné i na oblast reklamy a duševního vlastnictví. V praxi se pak věnuje zejména pravidlům reklamy kosmetických přípravků a pravidlům regulace reklamy obecně. Má dlouhodobé zkušenosti se smluvní agendou v marketingu.

Martina je kreativec, eventový stratég, vizionářka a zároveň zakladatelka agentury M-Ocean. Eventy pro své klienty připravuje již přes 20 let, a to v rámci kulturních i komerčních akcí. Poslední roky se věnuje především eventům zodpovědným. Tedy těm, které obsahem nebo formou akcentují udržitelnost, ohleduplnost k životnímu prostředí a kvalitní mezilidské vztahy. Mezi ně patří večírky, konference či teamspirity. A to ve formě offline, online i hybridních eventů nebo udržitelných workshopů. Zároveň je Martina průkopnicí spolupráce mezi ziskovým a neziskovým sektorem. Podílí se také na osvětě v oblasti udržitelnosti, ať už jako členka asociací, tvůrkyně vlastního podcastu, moderátorka nebo jako hostující řečník.

Tereza je kreativní stratég v komunikační agentuře VML. Klíčová je pro ni tvorba kampaní, které mají dopad na značku, byznys i společnost, kampaně, která dokážou zapříčinit změnu, ale etickou cestou. Specializuje se na nová teritoria a příležitosti pro značky, jako je například i ESG. Jako stratég stojí za kampaněmi klientů jako je například Česká spořitelna a Kaufland, ale i kampaněmi neziskových organizací jako například Český paralympijský výbor.

Na workshop Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci se můžete registrovat ZDE.