Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci 8.10.2024

18. 9. 2024

Novinka

funny-cheerful-pair-students-with-dark-hair-sitting-cafe-talking-about-today-s-lecture-waiting-food-they-ordered
Zveme Vás na říjnový workshop na žhavé téma, které však není možné dál přehlížet. Přijďte, spíkři budou tentokrát opět lahůdka! Tématem workshopu, který proběhne v agentuře McCann, je Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci.

Říjnový workshop Asociace komunikačních agentur se věnuje tématu Green washing v komunikačním průmysluNazvali jsme jej Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci

Setkáme se 8. října 2024 v zasedačce agentury McCann Prague.

Téma a cíl workshopu / Spíkři:

Ve třech tematických blocích vás seznámíme s problematikou greenwashingu v našem průmyslu. Budeme se věnovat těmto tématům a oblastem:

  1. Právní blok – Legislativní boj s „greenwashing“ / prezentuje Petra Maryšková, advokátka z KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.
    • Jak se na pojem „greenwashing“ dívá advokát
    • Co je dovoleno a co je již zakázáno z pohledu práva
    • Jaké regulace můžeme očekávat
    • Dopad těchto regulací nejen na praxi, a to nejen na reklamu, ale i na další sektory
    • Příklady reklamy jak to dělat správně, i co je již za hranou
    • Současné, ale i očekávané sankce a jejich vymahatelnost
    • Kdo je zodpovědný (spoluzodpovědný) za porušení pravidel
    • Jak reklamně přemýšlet, chci-li nadále pracovat se „zelenými“ tvrzeními

2. Green washing v eventech / prezentuje Martina Kafková, M-Ocean Agency

    • Co je klíčem k uvědomění si problematiky GW v eventech
    • Jak přistupovat k eventům z hlediska GW, co jsou klíčové podmínky produkce
    • Co už je GW a co ne a jak to poznat?
    • Kdo je v řetězci produkce (klient/agentura/tým/dodavatel) podstatný a co musí splňovat?
    • Největší fuck-upy v eventech popř. doporučení, aby k nim nedošlo

3. Green washing v kreativní agentuře / prezentuje Tereza Košťálková, VML Agency 

V dnešním světě, kdy je tlak spotřebitelů na společenskou odpovědnost větší než kdy dřív, nikdy nebylo těžší navigovat v nebezpečných vodách greenwashingu, proto se podíváme na strategii, jak proplout bez úhony

    • Greenwashing v kontextu kreativní agentury: Co to je, nejčastější chyby a příklady reálných kampaní
    • Jak se vyhnout greenwashingu: Strategie krok za krokem (práce s klientem, kreativní brief, práce s kreativci, exekuce), plus užitečné nástroje a tipy
    • Jak vypadá budoucnost greenwashingu

Komu je WS určen:

  • lidem z členských a nečlenských agentur – produkce, kreativky, ATL/BTL, accounti, client servis,
  • lidem od zadavatelů komerčních i veřejných zakázek/markeťákům,
  • členům Marketingové rady při AKA,
  • spolupracujícím asociacím SIMAR, UV, POPAI, APRA
  • novinářům z odborných médií

Pokud Vás zajímá téma greenwashingu, a že by mělo, nenechte si náš workshop ujít. Přijďte si poslechnout informace, novinky a zkušenosti od skutečných špiček v oboru. Prostor bude i na diskusi a vaše dotazy. Udržitelnost je tématem, které momentálně hýbe světem. Tak si obsaďte jedno z limitovaných míst!

MÍSTO, ČAS a všechno, co potřebujete vědět (a bojíte se zeptat)

  • KDY: 8. ŘÍJEN 2024
  • KDE: Agentura McCann Prague, Riegrovy sady 28, 120 00 Praha 2
  • čas: 9.00 – 12.00
  • sušenky a káva zajištěny

Medailonky našich spíkrů:

Petra je advokátkou v advokátní kanceláři KMVS, advokátní kancelář s.r.o., která se zaměřuje mimo jiné i na oblast reklamy a duševního vlastnictví. V praxi se pak věnuje zejména pravidlům reklamy kosmetických přípravků a pravidlům regulace reklamy obecně. Má dlouhodobé zkušenosti se smluvní agendou v marketingu.

Martina je kreativec, eventový stratég, vizionářka a zároveň zakladatelka agentury M-Ocean. Eventy pro své klienty připravuje již přes 20 let, a to v rámci kulturních i komerčních akcí. Poslední roky se věnuje především eventům zodpovědným. Tedy těm, které obsahem nebo formou akcentují udržitelnost, ohleduplnost k životnímu prostředí a kvalitní mezilidské vztahy. Mezi ně patří večírky, konference či teamspirity. A to ve formě offline, online i hybridních eventů nebo udržitelných workshopů. Zároveň je Martina průkopnicí spolupráce mezi ziskovým a neziskovým sektorem. Podílí se také na osvětě v oblasti udržitelnosti, ať už jako členka asociací, tvůrkyně vlastního podcastu, moderátorka nebo jako hostující řečník.

Tereza je kreativní stratég v komunikační agentuře VML. Klíčová je pro ni tvorba kampaní, které mají dopad na značku, byznys i společnost, kampaně, která dokážou zapříčinit změnu, ale etickou cestou. Specializuje se na nová teritoria a příležitosti pro značky, jako je například i ESG. Jako stratég stojí za kampaněmi klientů jako je například Česká spořitelna a Kaufland, ale i kampaněmi neziskových organizací jako například Český paralympijský výbor.

Na workshop Greenwashing aneb O čem a proč nelhat a nekecat v komunikaci se můžete registrovat ZDE.