8. 11. 2018
Novinka
Celkem bylo v EFFIE 2018 oceněno 23 kampaní, z toho 8 zlatem, 6 stříbrem a 9 bronzem. Nejvíce trofejí posbírala agentura Ogilvy (4) následovaná McCannem Praha (3).
O významu, který EFFIE pro rozvoj marketingových služeb má, hovoří závěry průzkumu, který AKA provedla mezi zadavateli. EFFIE je hodnocena jako nejprestižnější tuzemská soutěž (kladně ji hodnotí 66% zadavatelů). Kredit soutěže letos podtrhly záštity ministerstva průmyslu a obchodu a Hospodářské komory ČR.
Pravidla letos opět přitvrdila. Zástupci oborového sdružení výzkumných agentur SIMAR opatřily svým hodnocením průkaznosti dopadů komunikačních kampaní všechny přihlášené práce. Porota se rozšířila o další členy z řad zadavatelů. Ta nakonec posuzovala 55 prací od 24 agentur. Ve druhém kole hodnocení pak 21 porotců – špičkových marketérů, výzkumníků, specialistů z agentur a odborných novinářů posuzovalo 37 prací ze shortlistů.
Novinkou byla účast agentur PHD z komunikačního holdingu Omnicom a AdExpress,člena komunikační skupiny DENTSU. Mediální agentury dosud do soutěže nevstupovaly. EFFIE tak učinila další krok k mezinárodnímu standardu. V cizině se do soutěže kreativity zapojují agentury nejrůznějšího zaměření a velikosti od mezinárodních holdingů po lokální a specializované agentury. Na detailní výsledky se podívejte zde