13. 10. 2020
Novinka
43 prací na short listu EFFIE
Porota rozhodla o short listech. Ze 72 letos přihlášených prací, se jich na short list propracovalo 43. Vůbec nejvíce v kategorii Dlouhodobé budování značky. Hlasování třiadvacetičlenné poroty muselo být upraveno v návaznosti na omezení daná pandemií. Přesto v 2. kole hlasování, které proběhlo virtuálně, porota velmi živě diskutovala. Definitivní podobu dostaly short listy až po více než šesti hodinách diskuse.
Těší nás zvlášť úspěch vlajkové kategorie EFFIE Dlouhodobé budování značky. A to jak co do počtu přihlášek, tak do úrovně a datové prokazatelnosti většiny z nich . Dokazuje to, že dlouhodobá spolupráce je nejefektivnější. Právě v této kategorii se do boje o cenné kovy dostalo nejvíce prací – celkem sedm. V závěsu je pak kategorie Nízký rozpočet se šesti short listy.
Naopak v kategoriích Business transformation a Direct marketing nezabodovala ani jediná z těch několika málo přihlášených. V případě transformace se podle poroty obě práce minuly definicí kategorie, přímý marketing nenaplnil požadovanou úroveň práce.
Nejvíce nadějí mají na ocenění přihlášky od Ogilvy (10), McCannu (8) a potom od Momenta, WMC/Gray a VCCP (po 3). Do boje o cenné kovy zasáhnou i přihlašovatelé z řad zadavatelů: Mall, Avast a HC Sparta Praha.
Kompletní short list si prohlédněte zde
Nejprestižnější soutěž reklamy plánovala slavnostní předávání EFFIE, k nimž letos přibydou ještě zvláštní ocenění SIMAR za nejprůkaznější data o efektivitě a cena ADC Czech za nejlepší kreativu, na 4. listopadu. S ohledem na současnou situaci o podobě a termínu konání bude AKA ještě rozhodovat.